Γυναίκες που κάνουν γιόγκα

Η κακή διάθεση πριν και κατά τη διάρκεια της περιόδου δεν είναι απλό "άγχος για τη ζωή".

Το πιο πιθανό είναι να είναι ΠΕΣ – ή προεμμηνορυσιακό σύνδρομο, γνωστό και ως ΠΕΕ (προεμμηνοπαυσιακή ένταση). Όπως ο πόνος στο στήθος, οι ενοχλήσεις, οι πόνοι και το πρήξιμο, οι γυναίκες έχουν και αλλαγές στη διάθεσή τους πριν από μία περίοδο. Και αυτό λόγω των διακυμάνσεων στην ποσότητα των οιστρογόνων που παράγει το σώμα. Αποτέλεσμα: συναισθηματικές έντονες διακυμάνσεις για μερικές μέρες ή ακόμα και εβδομάδες.

Ένα μικρό ποσοστό γυναικών υποφέρουν από τόσο ακραίες διακυμάνσεις συναισθημάτων που χρειάζεται ιατρική βοήθεια. Είναι κάτι παραπάνω από απλό ΠΕΣ, είναι η προεμμηνορροϊκή δυσφορική διαταραχή ή ΠΕΔΔ [1], και μπορεί να οδηγήσει σε κρίσεις πανικού, κατάθλιψη, ακραίο θυμό ακόμα και σκέψεις αυτοκτονίας. Είναι απαραίτητο να λάβεις βοήθεια εάν κάτι τέτοιο σε σκιαγραφεί καθώς δεν μπορείς να αντιμετωπίσεις μόνη σου την ΠΕΔΔ

Ευτυχώς, για τις περισσότερες γυναίκες, ενώ το ΠΕΣ είναι ενοχλητικό και εκνευριστικό, δεν είναι πρόβλημα όπως η ΠΕΔΔ. Η αντιμετώπιση του ΠΕΣ είναι να βρεθούν τρόποι να διαχειριστείς τα συναισθήματά σου και να φροντίσεις τον εαυτό σου στο μέγιστο βαθμό. Για να εξισορροπήσεις τα συναισθηματικά σκαμπανεβάσματα του ΠΕΣ, δοκίμασε αερόβιες ασκήσεις όπως τρέξιμο, χορό ή στατικό ποδήλατο - ιδανικά συνδυασμένα με τη γιόγκα που σε διατηρεί ήρεμη. Βοηθά επίσης ο αρκετός ύπνος και η ισορροπημένη, υγιεινή διατροφή. Μπορείς να κακομαθαίνεις τον εαυτό σου χωρίς πρόβλημα, αρκεί να μην είναι με σοκολάτες ή έτοιμα φαγητά. Προτίμησε λίγο ντάντεμα, ή ακόμα καλύτερα, ένα μασάζ.

Πώς να αντιμετωπίσετε το ΠΕΣ

Γιόγκα
Ξεκίνησε γιόγκα

Πρόκειται για έναν φοβερό τρόπο να αντιμετωπίσεις τις αλλαγές στη διάθεση που σχετίζονται με το ΠΕΣ. Μασάζ, τάι τσι και διαλογισμός βοηθούν πραγματικά, καθώς σας βοηθούν να χαλαρώσετε και να νιώθετε λιγότερο άγχος.

Πνευμόνια
Κόψε το κάπνισμα

Εάν καπνίζεις, κάνε ό,τι μπορείς για να το κόψεις. Πέρα από τους κινδύνους για την υγεία, οι μελέτες δείχνουν ότι οι γυναίκες που καπνίζουν έχουν περισσότερες από τις διπλάσιες πιθανότητες να αναπτύξουν μέτρια ή βαριά συμπτώματα ΠΕΣ.

Άσκηση
Κινήσου

Η αερόβια άσκηση όπως το έντονο βάδισμα ή η κολύμβηση έχει αποδειχθεί ότι βοηθούν να καταλαγιάσει το άγχος, η κατάθλιψη και η κακή διάθεση που φέρνει το ΠΕΣ.

Φάε υγιεινά
Φάε υγιεινά

Γίνετε λιγότερο ευάλωτες στα συναισθήματά σας τρώγοντας περισσότερο καλές τροφές όπως σιτηρά ολικής άλεσης, φρούτα και λαχανικά - και λιγότερο κακές τροφές όπως ζάχαρη, λίπη και αλάτι.

Καφές
Μείωσε τα διεγερτικά

Μπορεί να λαχταράτε καφεΐνη όταν είστε στην προεμμηνορυσιακή φάση, αλλά καλύτερα να μειώσετε τον καφέ, το τσάι και τη σοκολάτα, καθώς αυτά μπορεί να επιδεινώσουν τα συμπτώματά σας.

Αυτό το ήξερες;

7
αριθμός ημερών που μπορεί να διαρκέσει το προεμμηνορυσιακό σύνδρομο αφού έλθει η περίοδος
3-8%
των γυναικών με εμμηνόρροια ικανοποιεί τον ορισμό του ΠΕΔΔ [2]
30
λεπτά: η ποσότητα της καθημερινής άσκησης που συνιστάται για την αντιμετώπιση του ΠΕΣ [3]

Συνέχισε να μαθαίνεις

Ανακάλυψε περισσότερα

Κοινοποίηση Tweet