Η εμμηνόπαυση αποτελεί φυσιολογικό στάδιο στη ζωή μιας γυναίκας, αλλά, παρόλα αυτά, εξακολουθεί να είναι μυστήριο.

Τα συμπτώματα εμμηνόπαυσης μπορούν να τρομάξουν μία γυναίκα που δεν ξέρει τι να περιμένει, γι’ αυτό καλό είναι να γνωρίζεις τα πρώιμα σημάδια και να προετοιμαστείς κατάλληλα.

Η γυναίκα βρίσκεται σε εμμηνόπαυση όταν για 12 συνεχόμενους μήνες δεν έχει περίοδο. Αλλά στο πρώιμο στάδιο, γνωστό ως προεμμηνόπαυση, συμβαίνουν διάφορες αλλαγές. Σε αυτό το στάδιο μπορεί να αντιμετωπίσεις εξάψεις, νυχτερινές εφιδρώσεις και ακανόνιστη περίοδο, καθώς και αλλαγές στη διάθεση.

Οι εξάψεις συμβαίνουν όταν μία γυναίκα νιώθει υπερβολική ζέστη από το στήθος ως το πρόσωπό της. Συνοδεύονται συνήθως από κοκκινίλα και ιδρώτα. Καλύτερα να φοράς μη συνθετικά υφάσματα και πολλά ρούχα, έτσι ώστε εαν ζεσταθείς πολύ να μπορείς να βγάλεις κάποιο από αυτά. Οι νυχτερινές εφιδρώσεις είναι η βραδινή έκδοση των εξάψεων και συνήθως ξυπνάς ιδρωμένη. Μπορείς να κοιμάσαι με ανοιχτό παράθυρο και ανεμιστήρα κοντά στο κρεβάτι. Γενικά ο ύπνος δημιουργεί προβλήματα στις γυναίκες στην εμμηνόπαυση, γι΄ αυτό φρόντισε να κοιμάσαι με τις καλύτερες συνθήκες.

Άλλα συμπτώματα εμμηνόπαυσης περιλαμβάνουν αύξηση βάρους και αλλαγές στη διάθεση. Αυτά αντιμετωπίζονται με υγιεινή διατροφή, μειώνοντας τον καφέ και το αλκοόλ και με άσκηση που ανεβάζει τη διάθεση. Είναι σύνηθες να νιώθεις στρες και μία αίσθηση απομόνωσης. Η υποστήριξη από αγαπημένα πρόσωπα και οι τρόποι διαχείρισης του στρες, όπως ο διαλογισμός και η γιόγκα, μπορούν να σε βοηθήσουν αρκετά σε αυτή τη φάση.

Είναι επίσης φυσιολογικό να έχεις ακανόνιστη περίοδο κατά την προεμμηνόπαυση, κάτι που μπορεί να σε ξαφνιάσει αν έχεις σταθερό κύκλο. Αν έχεις μαζί σου ένα προϊόν υγιεινής όπως Σερβιέτες Libresse Ultra θα είσαι προετοιμασμένη γι’ αυτό. Η εμμηνόπαυση μπορεί να προκαλέσει επίσης ευαισθησία κύστης, αφού η μείωση του οιστρογόνου στους κοιλιακούς μυς τους αποδυναμώνει και δεν μπορούν να διατηρήσουν την κύστη κλειστή. Για να αποφύγεις ατυχήματα και για να είσαι καθαρή, να έχεις στην τσάντα σου τα Lights από την Tena.

Το πιο σημαντικό κατά την προετοιμασία για την εμμηνόπαυση είναι να αναγνωρίζεις τις αλλαγές όταν συμβαίνουν, να συζητάς γι’ αυτές με μία φίλη ή με την οικογένειά σου και να κάνεις τις απαραίτητες προσαρμογές στον τρόπο ζωής σου. Με αυτόν τον τρόπο, δε θα νιώσεις ξαφνικά φορτισμένη και δυστυχισμένη.